Pes je jediné stvoření na světě, které nás miluje víc než sebe.


Stala se vražda

03.11.2012 22:37

Na dnešní sobotu jsme si naplánovali s Chandlerkem zkoušky Obedience OB1.

Posuzovat měla Lucie Gabrielová, steward Zuzana Krejčiříková.

Zkoušky se konaly v Brně při KK Zetor. Od 9:30 do 10:00 měly být tréninky v soutěžním prostoru.

Do Brna jsme dorazili kolem čtvrt na deset, nahlásili sme se, odevzdali VK a čekali na trénink. V soutěžím prostoru probíhaly ještě úpravy, tak jsme šli v klidu vyvenčit. Nakonec tréninky měli jen OBZ a první nastupující byl až ve třičtvrtě na jedenáct. Celkem zpoždění, ale naivně jsem si myslela, že když je jednom 12 psů v OBZ a zkouška trvá cca 5 minut, tak že těsně po 12 bychom mohli být na řadě. Omyl. Než sme se dostali k samotným zkouškám, bylo asi půl třetí – oba sme byli už od rána promrzlí, Chandler navíc těžce znuděnej, i když jsem se ho snažila motivovat a ještě sme si cvičili cviky, co dobře umí. Do toho měl i zánět uší, takže už tak nic moc - ale tak šli sme to zkusit.

První cvik – hromadné odložení – tři pejsi v řadě, psovodi 2minuty v úkrytu. Klepaly sme kosu za plachtou – což se nám taky s Chandlerem stalo „osudným“ bo jak mi byla zima, tak jsem si strčila ruce do kapes a když sme šli zpět ke psům, tak jsem je zapoměla vytáhnout, což Chandler pochopil jako „Jupííí, bude pamlsek“ a radostně se ke mně rozběhnul – první nula.

Druhý cvik – vysílačka do čtverce – Chandlerek se tvářil, že vůbec netuší co je to čtverec a nikdy ho neviděl ani o něm neslyšel, ale radostně tam utíkal a snažil se mi přinést hraniční kužel – druhá nula.

Třetí cvik – přivolání – ale tak jooo, tož já teda přijdu když chceš – 7 bodů

Čtvrtý cvik – chůze u nohy – pěkná – jen panička promluvila (ne na psa) – třetí nula.

Pátý cvik – odložení za chůze do stoje – tož proč by si Chandler stoupal, když si může lehnout žeano – čtvrtá nula.

Šestý cvik – odložení za chůze do sedu – já dala o povel navíc, ale jinak pěkné – devět bodů (maximu je 10).

Sedmý cvik – ovladatelnost na dálku – zezačátku pěkné – sedal a lehal si celkem rychle, ani se nějak neposouval – bohužel při posledním lehni jsem se měla vrátit zpět k psovi – ve psovi se projevil typický labrador a když jsem se vracela – hodil záda a čekal velké drbání na bříšku – pátá nula.

Osmý cvik – skok přes překážku – já bych řekla, že super, ale prej se přiřadil nakřivo – sedm bodů

Devátý cvik – aport – krásný rychlý aport, radosný návrat zpět, ale asi až moc, bo si ho překousnul – 6 bodů.

Všeobecný dojem – deset bodů

No celkem nám to hodilo 98 bodíků (s ohledem na koeficienty, což nestačilo ani na známku Dobře (od 140 bodů).

Pak se dlouze vypisovaly papíry, no moje naivní představa, že ve 12 skončíme a nejpozději ve 2 su doma jak na koni byla mylná – odjížděli sme o půl šesté – v 7 doma. Takže – stala se vražda – zabili sme sobotu!

—————

Zpět



www.rak-brno.cz